22 lipca 2017

Południowo-wschodnie klimaty 2017

Od dość dawna miałem pomysł na następną wycieczkę na... Bałkany. Ubiegłoroczny wyjazd na wschód (głównie Rosja i Ukraina) pokazał mi, że samochodowo chyba jednak wolimy podróżować po nieco mniejszych krajach - a na pewno wśród ciekawych krajobrazów, nie tak, jak w Europie Wschodniej (nie ma się co czarować, tam było dość sporo równin). Nie było źle, ale jednak południowo-wschodnie klimaty to teraz coś, co nas kręci (kto jest zaskoczony? ;) stąd właśnie wzięła się nazwa całego wyjazdu)

Ukraińskie Karpaty, na południowy wschód od Polski

No ale właśnie. Południowo-wschodnie. Chociaż na dobrą sprawę byliśmy w krajach bałkańskich 4 razy, to przykładowo jeszcze nie było nas w Bułgarii. Jakoś tak zawsze ją omijaliśmy (w ubiegłym roku było nawet blisko z rumuńskiego wybrzeża, ale trochę nam się nie chciało, a dwa lata temu wyciąłem ją z planu w trakcie, bo skupiliśmy się na Bałkanach Zachodnich).

Nie mamy żadnego dokładnie wytyczonego szlaku - ale ogólnie rzecz biorąc, chcielibyśmy skupić się na naturze i na nieco mniej turystycznych miejscach. Akcent górski też pewnie będzie - bo Korona Europy sama się nie zrobi ;) chociaż w praktyce i tak wszystko wyjdzie, że tak powiem, w praniu - plany mogą się nieco zmienić, tak jak w 2015 roku:

(po lewej: plan na Bałkany 2015, po prawej - rzeczywisty wygląd trasy. Nie było nas w południowej Albanii, we wschodniej Macedonii, w Grecji ani w Bułgarii, za to odwiedziliśmy północne wybrzeże Albanii i więcej Bośni, niż zakładaliśmy)

Podróż oczywiście jest raczej niskobudżetowa, większość noclegów będziemy mieć w tak zwanym hotelu z milionem gwiazdek (poradnik, jak to robić - tutaj). Chcemy poznać "esencję" południowego wschodu, z dala od komercji - w końcu grunt to przyjemność z wyjazdu :)

Poza tym, tak jak w ubiegłym roku, postaramy się raz dziennie informować Was na "twarzoksiążce" (fb.com/zamiedzaidalej), ale będzie to zależało od dostępności WiFi. Ruszamy na południowy wschód 23 lipca - zapowiada się fajnie!

Po krajach Europy Południowo-Wschodniej podróżuję od 2014 roku. Zaczęło się od Rumunii - efekt był taki, że już pół roku później wybraliśmy się do Mołdawii, a potem to już poszło. Serbia, Czarnogóra, Albania... bardzo polubiliśmy ten region Starego Kontynentu. Jedziesz tam? Przeczytaj moje artykuły o tych krajach (Rumunia, Mołdawia, Serbia). A jeśli chcesz dowiadywać się o tym, co u mnie i o moich wyjazdach na bieżąco, dołącz do grona czytelników na Facebooku! (fb.com/zamiedzaidalej)